iranMadar-SmallLogo
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

EN

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

EN

دبی سنجی و صحت سنجی

در صورت نیاز به خدمات دبی سنجی و صحت سنجی
با کارشناسان پشتیبانی فنی ایران مدار تماس حاصل نمایید


88851746 – ۰٢١ | 09388650048

دبی سنجی دوره ای

بسیاری از شرکت ها نیاز به اندازه گیری مقدار سیال عبوری از لوله و یا کانال فقط برای بازه های زمانی مشخص را دارند ، بنابر این خرید کنتور و یا فلومتر صرفه اقتصادی ندارد و مشتری می تواند با درخواست اعزام کارشناس از شرکت ایران مدار از خدمات دبی سنجی استفاده نماید.

با استفاده از خدمات دبی سنجی و صحت سنجی دوره ای با صرف هزنیه ای بسیار کمتر از خرید یک فلومتر پروسه اندازه گیری مقدار سیال عبوری انجام خواهد شد.

صحت سنجی

از آنجایی که بسیاری از شرکت ها، دستگاه ها و فلومترهای خارجی و یا ایرانی را طی سالیان قبل و یا به تازگی خریداری و نصب کرده اند و امکان دارد از صحت عملکرد آن ها اطمینان نداشته باشند. برای اطمینان از صحت عملکرد دستگاه خریداری شده میتوان از دو طریق عمل کرد.

– روش اول:

دستگاه از خطوط لوله محل نصب باز شده و به کارخانه شرکت ایران مدار واقع در شهر شیراز ارسال تا در بزرگترین خط کالیبراسیون موجود در خاورمیانه مورد تست، بازرسی، عیب یابی و کالیبره مجدد قرار گرفته و بعد از آن برگه کالیبراسیون معتبر ارائه می‌گردد.

– روش دوم:

اعلام درخواست اعزام کارشناس از سوی مشتری به واحد پشتیبانی ایران مدار جهت دریافت خدمات صحت سنجی تخصصی در محل نصب دستگاه

دقت یک تجهیز اندازه گیری، میزان حداکثر خطایی است که اندازه گیری ممکن است به وجود آید. این شاخص میزان درستی و دقت اندازه گیری با مقدار واقعی را نمایان میکند. دقت را می توان به صورت یکی از موارد زیر بیان کرد:

  • درصدی از مقدار واقعی
  • درصدی از حد بالای اندازه گیری
  • درصدی از کل محدوده
  • خطا بر حسب مقدار اندازه گیری شده

دقت معمولا در بر گیرنده خطای کل در اندازه گیری است و بیانگر میزان خطی بودن، هیسترزیس و قابلیت تکرارپذیری تجهیز اندازه گیری است.دقت مرجع در شرایط مرجع تعیین می شود، که در آن فشار استاتیک، ولتاژ تغذیه و دمای محیط ثابت است.

محدوده عملکرد ابزار دقیق

محدوده عملکرد، حدود کاری بالا و پایین را به شکلی تعریف می کند که در آن ابزار عملکردی صحیح دارد و استفاده از ابزار خارج از این محدوده منجر به خطای زیاد، عملکرد نادرست و حتی صدمه به ابزار میشود.

تکرار در صحت سنجی

تکرار پذیری در صحت سنجی بدین معنا است که تحت شرایط کاری یکسان میزان دقت دستگاه در هر نوبت چه میزان به نوبت های قبلی نزدیک است. با تکرارپذیری عالی هم،  قطعا مقداری خطا وجود خواهد داشت که بر اساس میزان دقت تعریف می شود. زمانی که تغییرات حداقل شود کنترل دقیق تر می شود و خطای موجود را می توان با استفاده از یک باند مرده خذف کرد.

تصویر دبی سنجی در محل مشتری