iranMadar-SmallLogo
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

EN

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

EN

فلومتر تماسی مخصوص کانال باز و لوله نیمه پر

فلومتر مناسب اندازه گیری دبی در کانال های باز و لوله های نیمه پر

فلومتر اولتراسونیک جهت اندازه گیری لوله نیمه پر و کانال باز

یکی از مشکلاتی که همواره صنعت گران و مهندسین ابزار دقیق با آن روبرو می شوند، عدم توانایی پر نمودن لوله از سیال جهت اندازه گیری می باشد. گاهی نیز جهت پر نمودن لوله می بایست تغییرات مکانیکی در خط اتفاق می افتد که ممکن است هزینه های گزافی را شامل شود. از این رو یکی از بهترین گزینه ها جهت اندازه گیری میزان دبی لوله های نیمه پر، استفاده از تکنولوژی فلومترهای راداری و یا اولتراسونیک می باشند.

در این حالت دستگاه اندازه گیری، لوله را مانند یک کانال گرد رویت میکند و با اندازه گیری توامان ارتفاع و سرعت می تواند میزان دبی عبوری را اندازه گیری نماید.

در واقع اصول عملکرد برخی فلومتر ها منجمله فلومتر الکترومغناطیسی فلنجی، الکترومغناطیسی اینزرشن، فلومتر های اولتراسونیک ترانزیت تایم یا داپلر و … در اصل یک نوع سرعت سنج به شمار می روند که سرعت سیال را با تکنولوژی های مختلف دقیقا محاسبه می کنند و سرعت محاسبه شده رادر سطح مقطع لوله که یک پارامتر ثابت به شمار می روند ضرب نموده و در نهایت دبی لحظه ای را نمایش می دهند.

اما در فلومتر راداری نوع نیمه پر سطح مقطع لوله به صورت ثابت در محاسبات فرض نمیشود و در هر لحظه ارتفاع سیال اندازه گیری و در سرعت ضرب می شود.

Q=V*A

Q: دبی لحظه ای سیال

V: سرعت لحظه ای سیال که با فلومتر راداری یا لولتراسونیک اندازه گیری می شود

A: ارتفاع لحظه ای سیال که با سنسور راداری یا اولتراسونیک اندازه گیری می شود.